Óratípusok

Fontosnak tartjuk, hogy tudd, melyik órán mire számíthatsz, ezért röviden bemutatjuk óratípusainkat. Az órák eltérő nehézségűek, de minden óránkra jöhetsz, akár kezdőként is, mert a nehezebb ászanáknak van könnyített verziója is.

Legtöbb óránk 75-80 perces.

Kezdő jóga

A kezdő jógában az alap hatha jóga elemeinek töredéke és azoknak is a könnyebben végrehajtható formái találhatók meg. A kezdő jóga segítségével egyre közelebb és közelebb lehet kerülni a tényleges hathához. A hatha jógához hasonlóan a gyakorlatok kivitelezése nem igényel sem túlzott erőfeszítést, sem átlagon felüli hajlékonyságot, mégis jól átmozgatja a testet. Itt a gyakorlatokat rövidebb ideig, 3-5 légzésig tartjuk ki, de itt is igaz, hogy addig kell tartani egy-egy pózt, amíg jólesik. Az óra nagy részében a teljes tüdős jógalégzést alkalmazzuk, mely megemeli a testhőt, és elősegíti a méregtelenítést.

Neked ajánljuk, ha még teljesen kezdő vagy, most ismerkedsz a jógával, úgy érzed, hogy a hatha jóga sok lenne neked, de mégis szeretnél megismerkedni a jógával.

Hatha az „alap jógaóra”

A hatha jóga az egyik legősibb jógafajta, ez az alap, amelyre építkezünk óráinkon, ezért is jó, ha jársz hatha órára, hogy a többi jógastílust is könnyen tudd követni. Nagy előnye, hogy a gyakorlatok kivitelezése nem igényel sem túlzott erőfeszítést, sem átlagon felüli hajlékonyságot, mégis jól átmozgatja a testet. Az egyes pózokat 7-10 légzésig tartjuk ki, de általánosan igaz, hogy csak addig kell tartani egy-egy pózt, amíg jólesik. Az óra nagy részében a teljes tüdős jógalégzést alkalmazzuk, mely megemeli a testhőt, és elősegíti a méregtelenítést.

Neked ajánljuk, ha ismerkedsz a jógával, vagy épp olyan mozgásformát keresel, ami nem kifejezetten az erőnlétre épül, de jól átmozgat és egész napra feltölt energiával.

Dinamikus hatha

A dinamikus jóga lényege a jógatesthelyzetek összekapcsolása folyamatos mozgássá. Ez a jógatípus energiával tölt fel, mégis kellemesen elfáraszt. Tradicionális hatha gyakorlatsorra építjük fel az órát, de lényegesen kevesebb pihenő idő van az ászanák között, mint a sima hatha órán. A gyakorlatokat is rövidebb ideig tartjuk ki és áramlásszerűen megyünk a következőbe.

Neked ajánljuk, ha már találkoztál a hatha gyakorlatokkal, szeretsz mozogni és nem zavar, ha leizzadsz.

Vinyasa flow

Az Egyesült Államokban ez a legnépszerűbb jógairányzat. Dinamikus jógastílus. A hangsúly az ászanák folytonosságán, a légzés és a mozgás összehangolásán van. Ezen az órán gyakran használjuk az úgynevezett vinyászát (Napüdvözlet-részletet) az egyes ászanák közti átvezetésként. Itt nincsenek kötött sorozatok, az óra felépítését az oktató állítja össze egy bizonyos téma köré, mint például a csípőnyitás, csavarás, hátrahajlítás, egyensúly…stb.

Neked ajánljuk, ha már gyakorlott vagy, szereted a kihívásokat, a dinamikus mozgást.

Kezdő ashtanga

Az órarendünkben találhatsz Kezdő ashtanga jógaórát is. Ezen az órán tételesen átbeszéljük az ashtanga elemeit és az ászanákban fejlődve egyre közelebb kerülünk a tényleges Astanga irányzathoz.

Neked ajánljuk, ha érdekelne az ashtanga jóga, de tartasz a kihívásaitól. Úgy érzed mielőtt belekezdenél szükséged lenne egy kis alapozásra, ismerkedésre.

Ashtanga

Dinamikus jógairányzat. Intenzív, gyors tempójú jógafajta, ahol állandó mozgásban kell lenned, ezért fizikailag igencsak megterhelő, így kell hozzá egy alap állóképesség, hogy végig tudd csinálni az órát.

A gyakorlatokat folyamatosan, szünet nélkül, meghatározott sorrendben végezzük, valamint fontos a légzés és a mozgás összhangja. Az udzsáji légzés, és az izomzárak (bhandák) megfelelő alkalmazása és a folyamatos mozgás fokozza a test belső hőjét, így segítve a megtisztulást. Itt csak 5 légzésig tartjuk ki az ászanákat, amiket egy jellegzetes mozdulatsor, a vinyásza köt össze.

Neked ajánljuk, ha haladó jógás vagy és lendületre, dinamikára vágysz.

Yin jóga

Statikus jógafajta, hosszabb ideig kitartott, főleg talajon végzett ászanákkal. Jin jóga egy nagyon hasznos kiegészítője a dinamikusabb, jangosabb gyakorlásnak. A kihívás a hosszan kitartott ászanákban rejlik, így jólesően bele lehet lazulni az adott testhelyzetbe, hogy az mélyebbre hatoljon, és a nyújtás is hatékonyabb legyen. Itt van lehetőséged nyugodt, lassú mozgásra, elengedheted a rohanó hétköznapok tempóját, és az izmok lazításán túl az érzelmi blokkokat is oldhatod.

Neked ajánljuk, ha célod a teljes elengedés, izmok tudatos ellazítása, befele figyelés, valamint az önismeret növelése.

Női jóga

Ez az óra kifejezetten nőknek szól. Manapság rengetegen szenvednek egyensúlyvesztett állapottól, amikor a férfi-női energia diszharmónikus. Rengeteg nő küzd különféle ciklusgondokkal, cisztásodással, PMS-el, IR-el stb. Az óra során a hatha jóga ászanákkal stimuláljuk az alhasi területet és az itt lévő energiaközpontokat, harmonizáljuk a hormonrendszer működését is. Nagy figyelmet kap a csípőnyitás, valamint a medencefenék izomzatát is megerősítjük. Különféle vizualizációs gyakorlatok és megerősítések által a bensőnkben zajló folyamatokkal is foglalkozunk, amely elősegíti az önismeretünk elmélyítését és a kialakult érzelmi blokkok oldását.

Neked ajánljuk, ha aktivizálnád tested öngyógyító folyamatait, és szeretnéd megismerni saját nőiséged a jóga által.

Gerinc jóga

A gerincjóga a modern kor mozgásszegény életmódja által megteremtett rendszer, amely a hatha jóga és a gyógytorna eszközeit is alkalmazza. Ez tökéletes kombináció, mivel a hatha jóga egyetlen célja a gerinc kiegyenesítése, a gyógytorna pedig a rehabilitációra szakosodott. Célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása biztonságos, az anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal. Az ászanák fizikai hatásai által kialakíthatod és stabilizálhatod a helyes testtartást. De ezen az órán a helyed, ha kezdő jógásként először megfelelő alapokra szeretnél szert tenni. Tehát a gerincjóga mindenki számára ajánlott óratípus!

Neked ajánljuk, ha szeretnél javítani testtartásodon, irodai munkát végzel, sokat vezetsz, vagy gyakran fáj a hátad/nyakad.

Napindító hatha

Hatha alapú jógaóra. Fekvő helyzetből indulunk és kíméletes ászanákkal ébresztgetjük a testet, majd folyamatosan haladunk a nehezebb gyakorlás felé. Észre sem veszed és az egész testet átmozgatjuk, feltöltjük. Végül relaxációval zárjuk a gyakorlást.

Neked ajánljuk, ha szeretnéd, hogy tested teljesen átmozgatva, frissen induljon a nap, és már reggeltől szeretnéd élvezni jóga jótékony hatásait, beindítja az emésztési folyamatokat, feltölt és egész nap segít, hogy jobban bírd a nehézségeket.

Kismama jóga

A várandósság alatt a jóga hatására a magzat idegrendszere lényegesen gyorsabban fejlődik, és hatással van a születés utáni mozgásfejlődésre. Az órán vinyasa flow és Birthlight kismama jóga alapjaira épülő, dinamikus, áramló (flow), ugyanakkor biztonságosan végezhető gyakorlatokkal, ászanákkal mozgatjuk át a testet.

Kiemelt figyelmet szentelünk a kismamák testi jelzéseinek, változásainak, a magzati kapcsolatfelvételnek és a várandósság alatt jelentkező félelmek, szorongások oldásának. A jóga széles eszköztárának segítségével a szülés kérdéskörével is foglalkozunk, mint például: vajúdási technikák, pozíciók, légzőgyakorlatok (pránajáma), szülőpozíciók, gátizom torna, relaxáció, meditáció stb. Általában egy adott téma köré építjük fel az óráinkat, de vannak olyan alkalmak is, amikor egy-egy szankalpa (pozitív megerősítés) kíséri végig az órát, amelynek beépülését segíti a gyakorlás és az óra végi relaxáció.

Neked ajánljuk, ha a babavárás ideje alatt szeretnél még mélyebb kapcsolatot kialakítani babáddal a jóga segítségével.

Mikor lehet elkezdeni? A 14.héttől már jöhetsz jógázni; de ha előtte is aktívan mozogtál, és szeretnéd, akkor a 12. héttől is elkezdheted.

Power hatha jóga

Erősítő gyakorlatsor, ami hatha ászanákra épül. Leginkább a kar- és a törzsizomzat (mély hátizmok, has) erősítésére szolgál. Erősít, fejleszti az állóképességet, egyensúlyérzéket, és a hajlékonyságot. Az eredmény feszes, szálkás izomzatú erős test és rugalmas gerinc.

Neked ajánljuk, ha szeretnél fejlődni hatha gyakorlásodban, és közben megszüntetni a zavaró gondolatokat, oldani a napi stresszt. Az eredmény frissesség, belső nyugalom és kellemes fáradtság.  

Csípőnyitó jóga

Dinamikus jellegű óratípus, sok csípőnyitó gyakorlattal. A kötött csípőt okozhatják fel nem dolgozott érzelmek, amiket jól elraktároztunk a csípőnkben. Az óra során olyan ászanákat gyakorlunk, amik segítségével fokozatosan nyújtani, lazítani tudjuk a csípő körüli izmokat. Ezzel oldjuk az érzelmi blokkokat és engedjük távozni a feszültséget, hogy készen állj a befogadásra.

Neked ajánljuk, ha szeretnéd lazítani a csípőd és felszabadulni az ott tárolt esetleges érzelmi terhek alól.